IbiochMiku

Alla inlägg den 1 februari 2012

Av Ibi och Miku - 1 februari 2012 12:00

Ja till lunch så skulle man gärna vilja ha dem! Men det blir nog inte dem till lunch för lilla mig...tyvärr. Men här är receptet!

 

 

     

( Jag skriver på engelska för att fler ska förstå och att i programmet jag använder kan man inte använda å,ä och ö)


Hoppas ni får en god lunch!

// Miku

Av Ibi och Miku - 1 februari 2012 09:25

Moshi moshi! ^^

Idag vaknade jag bra tid och kom upp till frukosten vilket de blev glada för...varför de nu blev det?? Men idag kom sotaren också! Hon var verkligen uppe på taket! Och hade jätte roliga saker!


Men det var inte lika kallt idag som tur var! Igår var det verkligen kallt! Bara man gick ut så blev man isstaty. Och jag hittade massa fina ringar i en burk också! Jag har på mig dem nu, En är med en rosa fjäril, en med ett litet rött hjärta, den ena en blå sten och den sista är lite allt möjligt på. Det är som en liten tofs med tre ljus rosa stenar och ett ljusrosa hjärta. Kawaii!


Men idag ska mamma och pappa vara på Möte(Igen!) Och då tänkte jag kolla på anime! Jag håller på med Mahou Sensei Negima! och Kaleido Star. Jag är på episode 2 på Kaleido star och episode 4 på Mahou Sensei Negima! Jag kanske kollar på Svt 3 Play också.. Vi får se! Och ja det är nog det jag tänkte göra^^ och så kanske jag ska teckna lite också....några förslag?

Kanske teckna av något från min manwha bokserie I.N.V.U kanske?

Eller Naruto. Tokyo Mew Mew är för svår hehe.


Men jag hoppas jag blir bättre på mangakursen jag ska gå! Det ska blir så grymt roligt! Jag längtar!

Det börjar vecka 6.

Min syrra ska också gå en kurs, fast i Gitarr. Som hon har längtat efter det! Båda vi har gjort det^^ Fast hon är mer musikalisk. Och jag är Kreativ..? Ja hon gillar Gitarr och Piano. Jag gillar(Måånga saker nu då): Teckna, Nail Art, Designa kläder(jag fick ett ritblock med modeller i av farmors syster och kompis när vi var på middag hos farmor, jag är så glad över det!), Klippa hår, Göra frisyrer...Färga hår är också kul. Men språk vet jag inte, det är inte på kreativa sidan direkt. Men det är kul! Och så kanske jag ska börja på Taido! Jag lägtar!! Det är på måndagar(egentligen onsdagar också, men då är mangan så jag kan inte gå på den)

Men jag lägger upp ett klipp med Kaleido Star Episode 2^^

(Mahou Sensei Negima går inte för jag kollar på den på Animefreak.tv Men det är mycket bättre kvalitet på videorna på Animefreak.tv än på Youtube.com så jag rekommenderar att iallafall kolla!)


Jag lägger in Episode 1 också, för er som missade den^^(Ettan ligger högst upp)


Kram! Ha en underbar dag!

 

Anime · Miku

Presentation


Ibi och Miku's blogg!!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vilken manga är er favorit?
 NARUTO
 Negima Mahou Sensei
 Tokyo Mew Mew
 Bleach
 One Piece
 Fullmetal Alcehmist
 I.N.V.U
 Kill me Kiss me(K2)
 Demon Diary
 D.NAngel
 Sugar Sugar Rune
 Shaman King
 Fruits basket
 Ouran High School
 Yu-Gi-Oh!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Meny

Filmer

Här skriver vi in lite filmer som vi gillar   och en kort recension om filmen.

Kon'nichiwa!

Hejsan, vi är två tretton åriga tjejer som startat denna blogg. Jag är då Shu, och min kompis Ibi. Hoppas ni gillar bloggen, och kommentera gärna, det är jätte roligt. Ja tycker jag ialla fall(jag Shu). I slutet av varje inlägg skriver jag //Shu, eller =3 eller någon smileys som denna  ,    eller    eller   ,  det är mina favoriter.

// Shu

Miku&Ibi's Gästbok!


Skapa flashcards